222580
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesności)
Spróbujmy spojrzeć na przedsiębiorstwo jako na całość. Autor niniejszej książki, Peter F. Drucker, postrzegał je w trzech wymiarach. Po pierwsze, jest to biznes. Firma ma na celu produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, a więc na rynku i dla klienta. Po drugie, jest to organizacja oparta na ludziach, która ma charakter społeczny. Firma musi płacić swoim pracownikom i organizować ich dla celów produkcji. Wymaga to wypracowania odpowiednich relacji między władzą a odpowiedzialnością. Po trzecie, przedsiębiorstwo jest instytucją osadzoną w społeczeństwie i w konkretnej społeczności lokalnej. Musi zatem w swej działalności brać pod uwagę interes publiczny. Jeśli zamierzasz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu przedsiębiorstwem, niech to będzie właśnie “Praktyka zarządzania” Petera F. Druckera. Prawdą jest, że i przed tym autorem menedżerowie odnosili sukcesy, ale dopiero ON spojrzał na zarządzanie jako na odrębną gałąź wiedzy o biznesie. Aby osiągnąć sukces ekonomiczny, nie wystarczy jedynie kapitał. Biznes tworzą przede wszystkim ludzie, a zarządzanie przedsiębiorstwem to sztuka sama w sobie. Dzięki tej książce i Ty możesz stać się jej adeptem, nawet jeśli jesteś w tej dziedzinie nowicjuszem.[taniaksiazka.pl]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Oryg. : "The practice of management" 1982.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej